Thursday, June 9, 2011

0 acuan


hari ni sya mula dngn tarbiyah yg sya dpt pagi nk
InsyaAllah
tarbiyah ada kat mana2 kan?
cuma kta prlu sntiasa aktifkan dri dan try cari
InsyaAllah..Allah sntiasa bg
hehe..
ni dari kuih gelang yg sy buat
k..kuih gelang ni..
lps kta buat adunan nya..
kta perlu tunggu yis brtindak dulu..
lps adunan kembang..
kta buat bentuk dia pula..
nak cantik..
kta mst buat guna ACUAN kuih gelang
bru ah nampak molek..
tp kan..
last2 tu ada lebihan adunan pula
tak cukup untuk letak dalam acuan
jd terpaksa bulatkan
n cucuk tengah2 dia
nampak hodoh..
sdangkan kawan2 dia cantik
rasanya apa yg sya nak sampaikan kat cni? J

apa yg sya nak sampaikan kat cni
kita semua la donut 2
acuan=quran n sunnah
kalau kita ikut acuan, ie quran n sunnah, molek la kn?
kalau x, nmpak hodoh
pd pndngn Allah

sbnrnya bla tengok prbezaan kuih gelang molek n kuih gelang tak comel tu
sya tringat tntang sibghah Allah
sebaik2 celupan ialah celupan Allah (2:138)
n sya tringat ajakan untuk masuk Islam secara keseluruhan (2:208)
sprti adunan tu
ikut bntuk acuan

sbnrnya nak cakap juga
klu nak kta betul2 bahagia :)
kta prlu berusaha untuk ikut manual kta
usaha2 sungguh2 untuk sntiasa ingat Allah
agar kta sntiasa dalam pandangan Allah
DICINTAI Allah

bla Allah mencintai Hambanya
bla Allah sayang Hambanya
Allah akan britau malaikat Jibril
pastu Jibril a.s. akan jerit kat penduduk langit
Allah mencintai ... maka cintaila dia!
perghhhhhhhhhh
bukan stakat tu
bahkan penduduk bumi pun tereffect ngn jeritan Jibril
penduduk bumi pun sayang kat dia juga..

0 comments:

Post a Comment

 

Kulsem Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates