Wednesday, July 4, 2012

0 good deeds




Assalamualaikum
ok.kita mulakan dgn al fatihah

pERTAMA TAMANYA
[sory tercapslok]
jom lah kita bersyukur kpd Tuhan yg satu
yg x jemu2 membangkitkan kita sehari hari
dgn nikmat iman dan islam
try mengucap
boleh x lg ?
 (chuckle)
SEE! say alhamdulillah :D
praise to Allah
the most gracious
and compassionate
kpd peghulu terulung
paling mulia
baginda rasulullah saw
yg x henti2 bersujud kpd Allah utk mengampunkan umatnya
Allahhh...
xda any manusia yg lebih caring drpd beliau.
take ur time utk selawat dn bertasbih kpdNya
 :D

Baiklah
hari ni nak share pasal Allah
Allah sgt menyukai org yg berbuat kebaikan
xkesah la buat baik kat sapa pon
 living thing or non living thing
biotic or abiotic
Allah sgt mencintai org2 sebegini
byk kn dlm Quran Allah mention Dia mencintai org2 yg berbuat kebaikan

Soo...punyalah ramai umat Islam ni bila tahu ja Allah suka org mcm ni
pergh~
suma nak wat2 baik

Fatimah kasik sedekah wth minyk wangi
Ada orang yg berhempas pulas buat choc cookies nak kasik kat jiran
ada yang sanggup cuci tandas mesejid2 utk nak Allah tgok dia
Allaaaahh...
Ada pulak yg sanggup cuci ikan kn pedas tu smata2 nak kasik kat sekor kucing
subhanaAllah
punyalah semua nak redha Tuhan tu
lagi hebat
ada yg pagi petg siang mlm berhempas pulas kat kebun
kat sekolah or mna2 shja
balik umah uruskan anak2 terchenta dan kuarga
tp x pnah pon mnyusahkan org
even manusia n para malaikat menyenangi beliau
sbb nak Allah tgok dia lagi
dia bgun pulak sepertiga mlm
bina dat special hubungn dgn Maha Pencipta
Allaaahh....
tahu x ada org macammm tu kat duania ni !!!!

dan ketika hari akhirat yg begitu lama
50 ribu tahun kita dduk kat masyar
tggu dihisab.
matahari di kepala
org2 yg Allah cinta ni
Allah please w them
Allah redha ni
akan dekat ja dgn Rasulullah
tu yg kita nak kn
utk brada dlam syurga
bertemu Muhammad
:)
dan bertemu Pencipta kita kn ?
yesssss.......

so what should we do now?
berbuat baiklah sesama manusia
sesama makhluk
walaupun dgn bnda2 ghaib
eg malaikat
rajin2 la bagi salam kat malaikat sebelah kita
yg xhenti2 pgg pen catat (hiperbola di situ )

so inshaAllah
the purpose of life is to live
in boundaries of shariah
how to live
just follow Islam
the true way of life inshaAllah

dan dont 4get to praise Allah for every single breath we take
alhamdulillah
itu je
terima kasih krana sudi mendengar



0 comments:

Post a Comment

 

Kulsem Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates