Saturday, July 28, 2012

0 najah :)





InsyaAllah hari ni sy nak share sikit
Alhamdulillah atas kurniaan nikmat dari Allah swt (moga kita di kalangan hamba-hambaNya yang bersyukur)
Selawat dan salam buat Rasulullah saw yang kita rindui..

Hmm.hari ni saya nk ajak semua masuk kelas . Erk. X de lah. Semua mesti ingat lagi kan SI unit?
Kalau panjang = metre
Kalau berat = gram
Kalau masa = seconds
Temperature = Kelvin
Hmm.ni semua ukuran yang diciptakan oleh manusia. Betul x?
Agak-agaknya di sisi Allah ada tak ukuran macam ni?

Nak katanya bagaimana ukuran Allah itu berbeza dengan ukuran manusia..
Qadr Allah itu berbeza dengan qadar manusia…
Apa itu NAJAH?
Haha.poyo je. Maksudnya apa itu KEJAYAAN bagi kita.?

Kalau ada dua orang. Sorang memiliki rumah besar, kereta besar dan seorang lagi yang hidup susah, rumah pun buruk, makan pun susah....
Kalau tanya seorang budak, mesti dia cakap yang kaya tu lagi berjaya kan?
Hmm.betul ke macam tu?
Dulu Rasulullah pun pernah berpuasa apabila x de makanan kat rumah.
Rasulullah pun pernah x de tempat tinggal sampai kena duduk dalam gua eh. Sampai kena duduk dengan Abu Ayyub al ansari kn….
Padahal Rasulullah ni kira orang yang paling berjaya di sisi Allah kan.

Hmm.kadang2 sesuatu benda tu diulang-ulang. It is repeated over n over n over again until we believe it is the truth..
Kena kaya baru berjaya. Kena ada tu. Kena ada ni. Baru kira berjaya
Sedangkan tiada kejayaan sebenar tanpa taqwa.
Tiada kebahagiaan sebenar melainkan mereka yang takutkan Allah..
Hmm.dalam kita bersiap siap untuk masuk u atau risau memikirkan placement dan macam2 la kan
Let’s ponder together apa itu kejayaan yg sebenar…
Adakah orang yg dapat TCD lagi hebat lagi berjaya dari orang dapat UCC [sorry contoh je tau]
tp jangan salah phm (:
x salahhh
ada rumah besar x salah. kaya x salah. dapat placement best pun x salah
tp the moment kita rasa kita dah berjaya bila dapat semua tu
itu yang membuatkan kita gagal

nak share hadis 38
Daripada Abu Hurairah r.a, beliau berkata : “Rasulullah s.a.w bersabda :” Sesungguhnya Allah s.w.t berfirman :”Barangsiapa yang memusuhi wali-Ku, maka Aku isytiharkan perang terhadapnya. Tidaklah seorang hamba mendekatkan diri kepada-Ku dengan melakukan sesuatu amalan yang lebih Aku sukai selain daripada apa yang telah Aku fardhukan kepadanya. Dan tidaklah seorang hamba itu sentiasa mendekatkan diri kepada-Ku dengan mengerjakan amalan-amalan sunat, kecuali Aku akan mencintainya. Jika Aku telah mencintainya, Aku adalah pendengarannya yang dia mendengar dengannya, penglihatannya yang dia melihat dengannya, tangannya yang dia mengambil sesuatu tindakan dengannya dan kakinya yang dia berjalan dengannya. Jika dia memohon sesuatu daripada-Ku, Aku akan memberinya dan jika dia memohon perlindungan daripada-Ku, maka Aku akan melindunginya.”
Siapa dia ni????
orang yang Allah cakap apabila dia memohon Aku memberinya
Apabila dia minta perlindungan maka Aku melindunginya
This is success
Haza huwa najah (betol ke?)
huhu

insyaAllah peringatan buat diri sendiri juga
 (:
segala yang baik dari Allah semata. yang buruk kekurangan diri.
Assalamualaikum semua (:

0 comments:

Post a Comment

 

Kulsem Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates