Sunday, July 29, 2012

0 senanggg sangat nak buat :)






Hrni sy nk share sket.
hrtu ade tazkirah lpas terawih,
hadis kalau tak silap
hmm
3 perkara yang manusia susahhh sgt nak buat
 (maybe dah biase dgr, kita revise la eh?) :)

1. memberi ketika sedikit (bersedekah)2. bercakap benar bila dalam ketakutan3. bersifat warak ketika bersendirian

so sy tny la diri sendiri, mmg betul pun kot :(
kalau tak 3 pun, mesti ade slah satu kat sy
so sy rse la, semua ni sbb nafsu kita kan?
n tak yakin dgn Allah
takut kita tkde pape dah bila bg kat org, sdgkan Allah bg kat semua org cukup je masing2
kita je yg rasa "tak cukup" tu

next
bila kita takut, mmg ade tendency nak menipu
i blve masing2 ade pengalaman ni

yang ketiga tu masyaallah
memang la terhantuk kat kepala :/

so insyallah, sy hrp yg sikit ni kita boleh muhasabah sedikit sbanyak
*istighfar byk2 eh

0 comments:

Post a Comment

 

Kulsem Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates