Thursday, December 13, 2012

0 Harimau Malaya vs Harimau ALLAH!


Salam Alaik. Isu terkini ialah pasal Harimau Malaya beraksi utk Piala Suzuki AFF. Ramai org menyokong di kedai mamak, bersorak-sorai! Sgt contradict dgn apa yg sedang berlaku di Gaza. Islam nampaknya lebih bkembang pesat di luar negara.

Harimau = namirun.

Saidina Ali ialah khalifah yg digelar Harimau ALLAH. Saidina Ali sgt mantap sejak dari kecil. Peristiwa yg membuktikan title Harimau ALLAH ni ialah semasa perang Khandak. Igt lagi kisah Salman al-Farisi yg mencadangkan agar tentera Islam menggali parit sebagai strategi perang? Haa.
kan susah kan tentera musuh nak lepas parit, tapi akhirnya diorg berjaya gak. diorg dapat ceroboh satu tebing ni pasukan tentera musuh ni diketuai oleh seorg yang sannnnggggaatttt menggerunkan. nama die Amru bin Wudd. dan die ni pun bapa saudara nabi. Amru jerit die tanya pada ketika itu: "manakah die syurga seperti yg kamu katakan wahai muhammad! benarkah ada syurga selepas kamu mati"

tapi takde org balas dr pihak tentera islam, pastu Amru jerit lagi die kata, “takde org ke yang berani tampil untuk berhadapan dengan ku?”

masa tu Ali ni remaja lagi dan dialah org yang tampil ke hadapan. tapi Amru macam tak caya dengan si Ali ni. Nabi Muhammad pun macam nak halang si Ali ni. Nabi kata, "bertenanglah wahai Ali".

tapi, Ali kata, “AKU TAK TAKUT!”

Amru bin Wudd ni langsung tak yakin dengan Ali. tapi disebabkan semangat darah muda  dan sangat mengejar syahid Ali dapat MEMENGGAL KEPALA Amru bin Wudd!

Hah. Nampak tak? Kalau kita tengok situasinya di Syria, seorang bapa julang anak2 kecilnya yg pegang senapang. Kecik2 dah diajar jihad. Tapi di kedai mamak, anak2 dijulang sebab... GOL!! Isk.

So, jadilah Harimau ALLAH. Disayang ALLAH setiap masa tak kira kalah atau menang. Kalau tak mampu, jom jihad dgn nafsu sendiri dulu!

Sharing dari sahabat2

·        Saidina Ali antara tentera yg akan berlawan pedang 1-to-1waktu perang. Sebab pedang beliau ada dua mata.

·        para shbt yg dijanjikn syurga tak duduk beribadah dlm masjid tau. mereka keluar berjihad dan yg pertama sahut panggilan jihad. klu syurga tu boleh didapati dgn duduk masjid, takkn la shbt buat mcm tu.. takkkn lah nabi sanggup bersusah payah
berdarah2  nk kite smpi harini dpt islam. tp kite, sia2 kn usaha mereka. Jom, klu x bole nk jadi mcm mereka, pertahankn pun dh bole. sama2 pegang tangan ok?

·        Jom contohi semangat sahabat2 Nabi – Cari kisah2 sahabat2 nabi. Cth, cerita Umar.

·        A fight is going on inside me.
It is a terrible fight between two wolves.
One is evil. He is anger, envy, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, guilt, inferiority, lies, false pride, superiority, and ego.
The other is good. He is joy, peace, love, hope, serenity, humility, kindness, empathy, generosity, truth, compassion, and faith.

The same fight is going on inside you. And inside every other person too.
Which wolf will win? The one you feed.

0 comments:

Post a Comment

 

Kulsem Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates